Barcelona és una ciutat que està en constant canvi i renovació. En els últims anys, ha viscut un procés de redescobriment que l’ha portat a renéixer amb molta força, gràcies als projectes de revitalització que s’han dut a terme en diferents barris, com Poblenou o Ciutat Vella, que s’han convertit en zones de referència per a l’oci, la cultura… i les compres.
L’oferta en les zones comercials més rellevants de la ciutat, com l’Avinguda Diagonal i el Passeig de Gràcia, no ha deixat de créixer en els últims mesos, encara que no han estat anys gens fàcils per al comerç a causa de les restriccions derivades de la pandèmia del coronavirus. Durant un temps, l’activitat es va veure frenada no sols per la falta de trànsit de persones: els directors comercials de les marques, dissenyadors o arquitectes, no podien viatjar als locals on calia fer obres, per la qual cosa, alguns projectes havien quedat parats fins a nou avís.
No obstant això, recentment, s’ha obert una nova maison Hermès al Passeig de Gràcia, un comerç de 370 metres quadrats situat en una casa senyorial de finals del segle XIX, a pocs passos de la seva anterior ubicació. També hem vist l’obertura de Ralph Lauren, davant de la icònica Pedrera-Casa Milà, al costat de firmes d’alta categoria com Prada o Rabat, demostrant que l’interès per aquesta avinguda comercial continua intacte.
Més enllà d’aquesta via d’or, el Born s’ha convertit en el barri més bohemi de Barcelona, on els retailers podem inspirar-nos transitant els seus carrers, descobrint les seves petites botigues, on trobarem roba feta a mà, accessoris originals i objectes de decoració que són autèntiques joies.
En canvi, el Raval, s’ha posicionat com el territori de les botigues curioses i alternatives. Al carrer Tallers, per exemple, hi ha diverses botigues de roba vintage i discos de vinil, com Holala! Plaza, una de les més veteranes. O Flamingo Vintage Quilo, on podem adquirir a pes tota classe de peces de roba vintage importada dels Estats Units.
L’oferta en les zones comercials més rellevants de la ciutat, com l’Avinguda Diagonal i el Passeig de Gràcia, no ha deixat de créixer en els últims mesos
Poblenou és un altre dels barris més atractius de la ciutat per als retailers. Fins fa alguns anys, era conegut per ser una zona industrial, amb fàbriques i magatzems abandonats, però ha experimentat una gran transformació, recuperant nombrosos espais industrials abandonats, oficines i habitatges.
De fet, ara, a la Rambla de Poblenou hi trobem diverses botigues de moda i disseny, a més de bars i restaurants amb terrassa, on podem prendre una beguda per a gaudir de l’ambient. També s’hi ha desenvolupat una important zona d’oficines, el 22@, que s’ha convertit en el districte tecnològic de la ciutat i compta amb una gran quantitat de startups i empreses tecnològiques.
Barcelona és una ciutat amb una gran oferta turística i hotelera. Molts dels hotels es troben en edificis històrics o tenen un disseny arquitectònic avantguardista que els fa únics, com és el cas de l’Hotel Casa Fuster, situat en un edifici modernista de 1908. Diversos hotels, a més, ofereixen serveis de luxe i restaurants d’alta cuina, com l’Hotel Arts Barcelona, el Mandarin Oriental Barcelona i el W Barcelona.
La gastronomia és un dels punts forts de Barcelona, com ho és, també, la gran quantitat de museus rellevants que hi ha, tant a escala nacional com internacional. Entre ells, el Museu Nacional d’Art de Catalunya, el Museu Picasso, el CaixaForum, o el Museu d’Art Contemporani de Barcelona, que coneixem com el MACBA.
La gastronomia és un dels punts forts de Barcelona, com ho és, també, la gran quantitat de museus rellevants que hi ha, tant a escala nacional com internacional
Tenir accés al Mediterrani és un privilegi, no totes les ciutats poden gaudir d’una àmplia platja urbana com la nostra, on poder prendre el sol, fer esport, o aprofitar d’una passejada pel Port Vell. Una zona que, de fet, molt aviat tindrà una nova fesomia.
El projecte de reforma del Port Vell portarà moltes novetats. Al gener es va comunicar que Marina Port Vell ha arribat a un acord amb la Copa Amèrica per a ser l’espai preferent per a l’amarrament de super-iots i embarcacions de gran eslora durant l’esdeveniment de 2024.
A més, Time Out va anunciar el mateix mes que obrirà un mercat gastronòmic a la terrassa-mirador del Maremàgnum. Serà enorme: tindrà més de 5.200 metres quadrats i acollirà una cuidada selecció de 14 xefs, un restaurant de servei complet i quatre bars, dos d’ells a l’aire lliure amb vista. Serà el segon establiment d’aquesta marca a Europa i el primer a Espanya. Sens dubte, aquesta zona de la ciutat, promet.