El nou equip jurídic treballarà des de la seu corporativa que la multinacional té a Viladecans i podria arribar a fer servir un centenar de persones
Unilever, una de les empreses més grans del món de productes de gran consum, ha elegit Barcelona per instal·lar un centre global que prestarà serveis legals a totes les filials de la multinacional. El hub legal, denominat internament com a Powerhouse Legal, s’ubicarà a la seu corporativa de la filial espanyola del grup, ubicada a Viladecans. L’empresa ja ha iniciat el procés de selecció per incorporar advocats a aquest nou centre, que podria arribar a tenir un centenar de persones.
El grup fabricant de marques tan conegudes com Axe, Rexona, Ben & Jerry‘s, Magnum, Signal, Skip, Knorr i Mimosin, ja compta amb dues seus legals més que treballaran en coordinació amb Barcelona i situades a Bangalore (Índia) i Ciutat de Mèxic. “La implementació de Unilever Legal Powerhouse constitueix la transformació més gran de l’estructura de l’equip legal i millorarà la manera com brindem serveis legals, amb molta més agilitat i eficiència, en un entorn basat en dades i habilitat per la tecnologia”, afirma Newman Debs, responsable global d’aquests centres especialitzats a prestar serveis legals.
Segons Unilever, el nou hub permetrà que tots els departaments en la funció legal “es beneficiïn del suport global continu”, lliurant treball legal rutinari i basat en processos com administració d’operacions legals, redacció de NDA (acords de confidencialitat), contractes i avaluació de riscos de privadesa de dades, entre altres. A més de millorar el suport que els serveis jurídics presten a les diferents àrees de negoci del grup, Unilever assenyala que amb aquests centres especialitzats el seu objectiu és incorporar també la intel·ligència artificial (IA) per optimitzar tots aquests procediments.
La directora general d’Unilever a Espanya, Marta González-Mesones, avança que l’empresa ja ha començat a reclutar talent legal tant a Espanya com a l’exterior. “Barcelona és una localització molt atractiva, no només pel clima, sinó pel talent, les universitats i l’ecosistema emprenedor”, destaca, després d’assenyalar que el hub s’ubicarà a la seu de Viladecans, on hi ha espai disponible per acollir el nou departament global.
Amb presència a 190 països, Unilever ocupa 148.000 persones a tot el món i el 2022 va facturar 60.100 milions d’euros. A Espanya, la companyia dóna feina a unes 630 persones, de les quals 300 treballen a la seu de Viladecans, entrenada el 2012.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…