unique Manuel Garriga y Daniel Serra
Manuel Garriga fundador d'Unique i conseller delegat de Call2World, amb Daniel Serra.

Unique accelera per multiplicar per quatre el nombre de clients

La consultora de telecomunicacions, especialitzada en racionalitzar les factures de telefonia mòbil de les corporacions empresarials, ampliarà els serveis a les filials i participades de les grans corporacions a l'estranger

El 87% de les empreses espanyoles no entén les factures de telefonia mòbil. La sensació generalitzada és que se suporta una despesa excessiva, que es desconeixen els serveis contractats i que és difícil resoldre les incidències que van sorgint o donar resposta a l’increment de les necessitats de connectivitat, una cosa cada cop més habitual en el teixit empresarial.

Aquesta dada i tots els condicionants col·laterals van fer que Manuel Garriga, conseller delegat del grup Call2World, es decidís a llançar Unique, una startup que actua com a consultora per ajudar les empreses a reduir la factura en telecomunicacions.

Actualment, la companyia aconsegueix racionalitzar les factures de telefonia mòbil dels seus clients a través d’un programari d’intel·ligència predictiva dissenyat específicament per Connectivity, l’operador mòbil del grup Call2World. El resultat: les companyies obtenen un 29% d’estalvi mitjà en la despesa en telecomunicacions, sense necessitat de canviar d’operador.

Unique realitza una anàlisi exhaustiva del cost en telefonia mòbil de mitjanes i grans empreses per racionalitzar-lo, “però anem més enllà perquè no es tracta de buscar un estalvi amb una simple renegociació de la tarifa o canvi d’operador, sinó que el que busquem és dimensionar els serveis de telefonia a les necessitats reals de les empreses”, concreta Daniel Serra, director de desenvolupament de negoci d’Unique.

“És molt habitual trobar ineficiències i sempre hi ha marge de millora, ja que la necessitat creixent de connectivitat està fent que s’incrementin els costos de telefonia mòbil de les empreses, per això és més necessari que mai disposar d’un partner que gestioni, controli i optimitzi aquests costos”, afegeix.

Unique ha aconseguit un estalvi de més de 6 milions d’euros als seus clients en gairebé set anys d’activitat, amb la gestió de milers de línies telefòniques de mitjanes i grans empreses. “L’últim any, hem analitzat més de 152.000 línies. Aconseguir estalvis és molt important, però també ho és el temps que alliberem als nostres clients per fer el control total i la gestió de la telefonia mòbil”, conclou Serra.

Unique ha aconseguit un estalvi de més de 6 milions d’euros als clients en gairebé set anys d’activitat

Aquest any, després del tancament de la seva tercera ronda de finançament –realitzada a través de la matriu Call2World, amb la captació de 350.000 euros— la firma barcelonina activarà un pla de creixement. Unique ja havia aixecat altres rondes de finançament anteriorment, el 2015 i el 2018, que, sumades a l’actual, eleven la inversió global en capital fins als 2,5 milions d’euros.

La startup va superar els 385.000 euros de facturació el 2020, l’últim exercici tancat, mentre que la matriu, Call2World, va superar el milió d’euros.

Unique
Unique obté fins a un 30% d’estalvi a la factura gràcies a un programari de desenvolupament propi.

D’una banda, la startup escalarà la plataforma per oferir els seus serveis amb cobertura internacional a les grans corporacions empresarials que tinguin filials o participades a l’estranger. Previsiblement entrant als mercats europeus més propers “amb la gestió centralitzada a Barcelona”, amb l’actual equip de consultors, “i la contractació de tres persones aquest mateix any”, manifesta Manuel Garriga.

D’altra banda, la companyia accelerarà les accions comercials per captar nous clients i multiplicar-ne per quatre la xifra d’usuaris al mercat espanyol, en un termini màxim de 5 anys. Els responsables d’Unique adverteixen que la intensificada digitalització que han adoptat les empreses i que s’ha accelerat arran de la pandèmia requereix “un empleat hiperconnectat que necessita un gran volum de dades mòbils per exercir les seves tasques diàries; l’Internet de les Coses, que connecta milions d’objectes i dispara el consum de dades, ja és una realitat… i les empreses necessiten redimensionar les xarxes i els serveis”.