El Paquito creat per El Filete Ruso.

Uns 200 bars impulsen la carn de xai amb ‘El Paquito’

Els ramaders del sector oví volen posar de moda el consum d'entrepans de xai per desestacionalitzar les vendes, conquerir a un públic més jove i ajudar al manteniment de la pastura, clau per preservar el medi rural

Donar suport al sector del bestiar oví. Amb aquest objectiu arriba a Barcelona Buscant El Paquito, una campanya en la qual participen uns 200 bars i restaurants de la ciutat, que han incorporat a la seva carta un Paquito o entrepà elaborat amb carn de xai. Cada bar ha preparat una recepta diferent ajustant-se al seu estil, però el xai és l’ingredient principal. Tapas 24, Bodega Pasaje, Bar Alegría, Bar Borrell, Yeti, Claris 118, El Filete Ruso, La Mundana, El Velódromo, Fishology, Granja Elena, La Flauta o Sants es Crema són alguns dels establiments que participen en aquesta acció promocional, que arriba a Barcelona després d’haver-se realitzat també a Madrid el 2019 i a València el 2020.

La idea d’anar a un bar a menjar un Paquito ha estat desenvolupada per INTEROVIC, la Interprofessional Agroalimentària de l’Oví i el Cabrum, i compta amb el suport de la Unió Europea. “Es tracta de crear un nou moment de consum de la carn de llet, xai i cabrit”, destaca aquesta patronal, que vol desestacionalitzar la compra de xai i apropar aquest tipus de carn als consumidors més joves. “Rejovenir la demanda de xai és necessari per garantir el futur de la pastura”, destaquen els promotors, que emfatitzen la idea que la ramaderia ovina aporta un gran al medi rural. Així, les ovelles són clau, per exemple, en la prevenció d’incendis i gestió dels boscos i els prats, ja que les àrees on pasturen esdevenen tallafocs.

El Paquito uneix tradició, un producte que s’ha menjat de sempre a les nostres llars, amb modernitat”, explica Raúl Muñiz, president d’INTEROVIC, que destaca que la iniciativa vol contribuir també a ajudar a reactivar el consum als bars i restaurants.

L’entrepà de xai elaborat per la Bodega Pasaje.