Good News Barcelona

L’amo de Flora i Tulipán entra al capital d’Heura

La multinacional holandesa Upfield lidera una ronda de finançament de Sèrie B per 40 milions d'euros a la 'startup' barcelonina d'aliments de proteïna vegetal

Heura Foods ha tancat una ronda de finançament de Sèrie B per un import de 40 milions d’euros que destinarà a avançar en el seu pla de creixement dins del negoci de la proteïna vegetal i a entrar com més aviat millor en rendibilitat. L’operació ha estat liderada per Upfield, multinacional holandesa líder en producció de margarina vegetal i propietària de les marques Flora, Tulipán i ProActive. Aquesta companyia va sorgir el 2018, després que el grup Unilever decidís vendre aquesta àrea de negoci al fons KKR per prop de 7.000 milions d’euros.

A més d’Upfield, en la ronda han participat Unovis Asset Management, European Circular Bioeconomy Fund (ECBF VC) i Newtree Impact. “Aquesta coalició estratègica forma una de les aliances plant-based més destacades, establint un consell d’administració que se centrarà en el desenvolupament de tecnologies d’avantguarda per implantar nous estàndards a la indústria i permetre a Heura impulsar el seu impacte en la indústria alimentària, accelerar l’expansió internacional i explorar nous models de col·laboració més enllà de les alternatives a la carn amb marca pròpia”, ha afirmat la companyia.

Segons Heura, es tracta de la captació de fons més important aconseguida per una empresa emergent del sector de la proteïna alternativa en l’últim any. “Aquest èxit eleva la visió d’Heura d’estar a l’avantguarda de la transició proteica a Europa”, ha destacat Marc Coloma, conseller delegat i cofundador d’Heura Foods amb Bernat Añaños. “Aquest nou capítol —afegeix l’emprenedor— ens portarà a la rendibilitat i, alhora, ens permetrà desenvolupar tecnologies innovadores per abordar els desafiaments clau dins de la indústria d’una manera escalable”.

Fundada a Barcelona el 2017, Heura lidera el creixement a Espanya de la categoria d’aliments que imiten la carn. Els seus productes, alternatius al pollastre, la vedella, el porc i el peix, ja es comercialitzen en 22.000 punts de venda repartits en 20 països, entre els quals també destaquen el Regne Unit, França i Itàlia. El 2022, segons les darreres dades conegudes, Heura va facturar 31,4 milions d’euros, un 77% més.

L’abril de l’any passat, l’empresa va presentar la seva primera patent, una nova tecnologia de processament d’aliments que va assegurar ser pionera a nivell mundial, ja que trencava “les regles del joc” del que fins ara era possible al sector en permetre imitar amb proteïna vegetal productes carnis com el pernil dolç o les salsitxes de Frankfurt sense emprar additius.

Compartir
Publicado por
Sergi Saborit

Artículos recientes

  • Gaudeix de Barcelona

Les fotografies de Cristina García Rodero inauguraran la galeria d’art Seltz

El centre expositiu d'art contemporani, que compta amb 400 metres quadrats per a exposicions, obrirà…

9 d'abril de 2025
  • Lletres

Barcelona celebrarà un Sant Jordi més ample i segur

La superilla literària de Passeig de Gràcia, La Rambla i Gran de Gràcia tornaran a…

9 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

L’aigua tornarà a brollar de les fonts de Barcelona en els pròxims mesos

La Font Màgica de Montjuïc es reactivarà després d'estiu, amb l'objectiu que estigui llesta per…

9 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

“La investigació que es fa al Sincrotró Alba ens situa entre els millors del món”

Llicenciada i doctora en Física, Caterina Biscari dirigeix el Sincrotró Alba des de l’any 2012,…

9 d'abril de 2025
  • Good News Barcelona

El taller per als trens d’FGC que aniran a l’aeroport comença a aixecar-se a Alstom

L'àrea annexa a la factoria de Santa Perpètua de Moguda comptarà amb una superfície de…

9 d'abril de 2025
  • Barcelona Science Week

El BSC es connecta amb la innovació empresarial

En un entorn global cada vegada més competitiu i canviant, la innovació s'ha convertit en…

9 d'abril de 2025