La propietària de marques com Biodramina, Fisiocrem, Cistitus, Utabon i Aerored continua adquirint competidors per reforçar la seva posició com un dels principals grups europeus en l'àrea de la salut del consumidor. Sidroga, una empresa històrica com la catalana, permetrà accelerar l'objectiu d'arribar fins als 300 milions de facturació el 2022.
Uriach ha fet un pas més en la seva estratègia d’internacionalització, amb la qual aspira a posicionar-se com un dels principals grups europeus en l’àrea de la salut del consumidor, que no necessita prescripció mèdica. L’empresa dirigida per Oriol Segarra ha adquirit el 100% de la companyia alemanya Sidroga, especialitzada en la fabricació i comercialització de productes basats en formulacions naturals. Aquesta compra, que es va tancar fa dues setmanes i per un preu que no ha transcendit, ha estat l’operació corporativa més gran de la història d’Uriach, seguida de l’adquisició de la italiana Laborest el 2015.
Amb aquesta operació, finançada bàsicament amb recursos propis, Uriach entra a Alemanya, el principal mercat europeu de complements alimentaris, i a Àustria i Suïssa, on Sidroga té filials. L’assignatura pendent de la farmacèutica continua sent França, que es manté com l’objectiu prioritari per continuar la seva expansió internacional. A partir d’ara, l’empresa familiar està present a Espanya, Itàlia, Portugal, Alemanya, Àustria i Suïssa. Recentment, Uriach també s’ha reforçat amb la compra de la marca espanyola Ceregumil, també especialitzada en complements alimentaris.
“L’ambició no se’ns acaba”, assegura Segarra. De cara aquest 2021, el conseller delegat d’Uriach sosté que no preveuen més operacions de creixement inorgànic en un principi, tot i que afegeix que “després mai se sap”. La farmacèutica catalana aprofitarà aquest any per assimilar la compra de Sidroga i s’esperarà fins al 2022 i el 2023 per continuar amb la seva expansió europea, sense descartar adquisicions d’empreses de la mida de l’alemanya, tenint en compte, segons remarca Segarra, que cada cop acumulen més experiència.
La compra de Sidroga, amb una facturació d’uns 60 milions d’euros i una plantilla de 150 treballadors, també apropa a Uriach a un dels objectius del seu pla estratègic, que fixa una facturació de 300 milions el 2022. De fet, gràcies a aquesta adquisició, Uriach espera arribar a aquesta fita abans del previst.
Sidroga, una companyia històrica d’Alemanya
Sidroga és una companyia històrica a Alemanya, on es va fundar l’any 1858, com també ho és Uriach, que ho va fer el 1838. Sidroga compta amb marques centenàries, com la que porta el mateix nom que l’empresa, especialitzada en productes de fitoteràpia i tes medicinals. Amb oficines al poble de Bad Ems, a prop de Frankfurt, la companyia també ofereix una línia de productes naturals basats en les aigües i sals termals d’aquesta destinació turística, que serveixen per tractar patologies hivernals, com la tos o els mocs. També disposa d’una gamma de complements alimentaris i productes de salut comercialitzats a parafarmàcies, botigues i drogueries. Fins a la compra per part d’Uriach, Sidroga era propietat del family office de la família Strüngmann, que va ser un dels cofundadors de BioNTech, empresa biotecnològica alemanya famosa per haver desenvolupat una de les vacunes contra la covid-19.
De moment, Uriach no ha concretat quins productes de Sidroga es vendran a Espanya i tampoc quins dels seus ho faran a Alemanya, però sí que espera que hi hagi moltes sinergies comercials tant en aquests dos països com a la resta de mercats en els quals opera. A banda d’aquestes sinergies comercials, que l’empresa familiar també va explotar en la seva entrada a Itàlia, s’han valorat com a factors decisius per comprar-la el seu tamany, la seva aposta per la innovació, la seva cartera amb marques històriques i els seus dos centres productius a Alemanya, que se sumaran als dos que té Uriach a Palau-solità i Plegamans i Sant Fost de Campsentelles.
Uriach va continuar creixent el 2020 malgrat la pandèmia
Els resultats d’Uriach l’any 2020 han estat marcats per la covid-19, però la pandèmia no ha impedit que continués creixent. Productes com la Biodramina no han tingut molta tirada, però els que t’ajuden a perdre pes, com els de la línia Aquilea, es van popularitzar quan el confinament es va acabar i els quilos de més acumulats per la vida sedentària forçada es van començar a notar. També han tingut èxit els que t’ajuden a relaxar-te o dormir millor, tenint en compte que l’últim any ha estat dur per tothom. Així mateix, la companyia espera sortir reforçada de la crisi del coronavirus, amb una societat més preocupada per l’autocura i el benestar.
Gràcies a aquesta diversificació d’activitats, com també geogràfica, la farmacèutica catalana, especialitzada des de fa una dècada en el mercat de consumer health, fora del món de la prescripció mèdica, ha superat el 2020, registrant una facturació de 240 milions d’euros, un 5% més respecte a l’any 2019. L’ebidta també ha crescut un 5%, fins als 48 milions d’euros. “Uriach se sent molt afortunada”, defensa Segarra. La divisió de salut del consumidor, el seu motor principal, ha aconseguit una facturació de gairebé 165 milions d’euros —amb Sidroga arriba fins als 225 milions—, mentre que el negoci B2B ha obtingut 74 milions de facturació. Amb aquests resultats, Uriach suma un any més de creixement, tendència que es prolonga des de fa vuit anys consecutius.
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…
L'Ajuntament i la Generalitat acorden també accelerar la prolongació de l'L4 entre La Pau i…
La plataforma disposa d'eines per reduir les gestions que duen a terme els professionals, com…
L'experiència es renova enguany amb un recorregut immersiu que podrà visitar-se fins el 12 de…