La startup ha desenvolupat l'Smart Tòtem per millorar l'habitabilitat i la mobilitat urbana i completar els serveis que ofereix amb Vadebike, xarxa d'aparcaments de bicicletes i patinets estesa a Barcelona
La covid ha estat el darrer obstacle al creixement empresarial amb què ha topat la startup Vadecity, orientada a desenvolupar solucions intel·ligents per millorar la micromobilitat sostenible a les ciutats. Però la seva fundadora i consellera delegada Marta Recasens va decidir aprofitar els mesos de confinament i restriccions a la mobilitat per liderar, amb el seu equip de sis persones, el disseny d’un producte nou: un Smart Tòtem amb tecnologia 5G.
Aquesta innovació, que aquests dies es presenta a la fira IoT Solutions World Congress, és una nova plataforma d’Internet d’alta seguretat, per a la qual Vadecity ha comptat amb la col·laboració de Zariot i Vodafone. “Vam destinar els ingressos que anàvem obtenint en dos anys molt difícils en el desenvolupament del producte, en lloc del creixement de la nostra xarxa d’estacionaments per a bicicletes i patinets. No era el moment”, explica Recasens.
La gran aportació de l’Smart Tòtem serà “la connexió segura amb dades il·limitats amb xarxa 5G a qualsevol espai a l’aire lliure. Imaginem-nos el que serà poder treballar amb el portàtil a qualsevol parc de la ciutat connectant-lo directament a la xarxa amb més latència de què disposem”, afegeix. A més, l’Smart Tòtem disposarà d’informació sobre l’estat de la contaminació, la temperatura, la qualitat de l’aigua, els fluxos de trànsit, els transeünts… “Dades que facilitin la vida dels ciutadans a l’entorn urbà” i de les administracions locals “si es gestionen bé les dades”, concreta.
Tot i que aquesta no serà la seva única aplicació. De fet, aquest panell informatiu també s’ha creat amb l’objectiu de completar la xarxa d’estacionaments sostenibles Vadebike –apta alhora per a bicicletes i patinets– que Vadecity va començar a instal·lar fa cinc anys.
“L’Smart Tòtem millorarà la connexió dels ciutadans, però serà una eina indispensable per a la seva mobilitat perquè incorporarà la informació sobre la xarxa d’estacionaments, de manera que aconseguim cobrir la darrera milla de l’usuari”, manifesta Marta Recasens.
Vadebike ja está operativa a Barcelona amb 600 places instal·lades i previsió d’arribar a unes mil, i a Sant Cugat. En els propers mesos estarà a L’Hospitalet de Llobregat i Madrid i a finals d’any a València i Màlaga.
En tres anys, Vadecity preveu gestionar una xarxa d’estacionaments amb 13.000 places, ja sigui en superfície o en l’interior d’edificis d’oficines, pàrquings privats o públics, hotels, universitats… entre d’altres. Amb això, la facturació arribarà als 13 milions d’euros.
“A més, fa tres setmanes que hem aconseguit les patents europees per expandir la xarxa d´estacionaments a Europa”, exposa Recasens i explica que, en paral·lel, han obtingut 2,6 milions d´euros de fons europeus. “El 70% són recursos a fons perdut i per cobrir la resta, al juny, obrirem a ronda de crowdfunding amb la plataforma Fellow Funders, per captar un milió d’euros”, afegeix Recasens.
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…
A finals d’agost del 2005, l’huracà Katrina colpejava les costes del sud-est dels Estats Units,…