El segon Innovation Lab de la firma de comerç electrònic serà similar a l'inaugurat a París el 2017 i es preveu que aculli mig centenar d'estudiants en dos anys que li permetran accedir al talent jove
Veepee continua apostant per Barcelona. Després d’estrenar a la tardor del 2021 una nova seu corporativa a l’edifici Marina Factory de L’Hospitalet de Llobregat, la companyia de comerç electrònic líder en vendes flaix ha decidit situar a les instal·lacions de la seva filial espanyola el seu primer centre d’innovació ubicat fora de França.
El nou Innovation Lab es posarà en marxa el segon trimestre de l’any i té com a principal missió atraure talent jove i desenvolupar nous projectes que permetin millorar el procés de compra i la satisfacció dels seus clients, amb iniciatives vinculades amb la realitat augmentada, el machine learning, optimització de processos de cerca i cadena logística. “Es tracta del desenvolupament d’accions amb impacte directe en el negoci que permetran reforçar el posicionament de la companyia com a líder en venda flaix”, assenyala Veepee, que utilitzarà el centre per formar joves i garantir-se l’accés a professionals qualificats per poder cobrir les vacants que es generen de forma recurrent al seu departament d’innovació.
El campus de Barcelona intentarà replicar l’experiència de l’Innovation Lab que la companyia va obrir a París el 2007 en col·laboració amb l’escola de programació informàtica École 42. Des de llavors, ha comptat amb la participació de 90 estudiants procedents de diferents països i en projectes de tota mena, des de robòtica, a 3D, passant per desenvolupament de xatbots i iniciatives de realitat augmentada i innovació oberta.
Veepee, que ja ha iniciat el procés per seleccionar els primers candidats, estima que en dos anys passaran 50 estudiants pel centre barceloní, que s’ubicarà a la nova seu de L’Hospitalet, dissenyada per afavorir el treball col·laboratiu i la innovació entre departaments. A Espanya, el grup suma un miler d’empleats, dels quals 670 treballen a les noves oficines corporatives, que abans estaven ubicades a l’antiga fàbrica de Loewe al 22@.
“La innovació a Veepee és bàsica, ja que forma part del nostre ADN”, explica Jean Phillipe, director d’Innovació de la companyia. “A més, comptar amb un nou Innovation Lab a Espanya és fonamental per estar més a prop de l’equip local i donar una millor resposta a les seves necessitats”.
El nou Innovation Lab de Barcelona estarà format per estudiants en pràctiques que treballaran en grups de 3 o 4, assessorats per perfils sènior d’R+D de Veepee i en col·laboració directa amb diversos departaments de la companyia. “Es tracta d’una formació complementària perquè desenvolupin habilitats tecnològiques treballant en projectes molt concrets amb impacte directe en el negoci”, assenyala Jean Phillipe.
Segons el grup francès, que va adquirir l’empresa catalana Privalia el 2016, aquest talent jove que passarà pel centre es retindrà mitjançant contractacions internes un cop finalitzades les pràctiques. “La posada en marxa dʻaquesta iniciativa ens ajudarà a ser un referent en la captació de talent jove, afavorint la diversitat del nostre equip”, apunta la multinacional.
L’antiga Vente Privée, fundada per Jacques-Antoine Granjon, va ser la companyia que va inventar les vendes flaix en línia, és a dir, la comercialització d’un estoc limitat de productes durant un període de temps també limitat. El grup opera actualment a deu països i s’ha diversificat del sector tèxtil a altres múltiples àmbits, com ara llar, decoració, lleure, bellesa, viatges i gastronomia. Les contínues campanyes permeten a unes 7.000 marques liquidar els seus excedents, amb uns preus que, segons l’empresa, són entre un 50% i un 70% més baixos que el preu de venda recomanat. Veepee suma més de 5.500 empleats i 66 milions d’usuaris, amb unes vendes que van assolir els 3.800 milions d’euros el 2020.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…