Les exportacions als Estats Units avancen un 40% i es dispara un 65% la comercialització de cava ecològic. El president del Consell Regulador, Javier Pagés, lamenta que hi hagi cellers que es desmarquin de la DO Cava i "vagin per lliure" buscant "el seu propi benefici".
El sector del cava deixa enrere la crisi provocada per la pandèmia i confirma la seva resiliència per fer front a les adversitats. El 2021, les vendes en volum de la denominació d’origen han crescut un 17%, enfront del descens del 13,62% experimentat el 2020 a conseqüència de la pandèmia i el tancament de la restauració. Ja el 2020, la DO Cava va valorar positivament que la caiguda de vendes no hagués estat pitjor i ara, després de l’evolució registrada el 2021, ratifica el seu optimisme, ja que el nombre d’ampolles comercialitzades és superior al volum prepandèmia.
Concretament, les expedicions de cava han assolit l’últim any els 252 milions d’ampolles, xifra que se situa per sobre dels 249,5 milions del 2019 –suposa una alça de l’1%–, any que es va considerar com el segon millor a la història del cava. Segons les estadístiques del consell regulador que presideix Javier Pagés, el rècord històric es va marcar el 2017, amb 252,51 milions d’ampolles. Per tant, el 2021, malgrat les dificultats de la covid, s’ha empatat aquest rècord i es confirma com un gran any per al sector. “Tenim una gran responsabilitat i una oportunitat única de dirigir l’èxit inqüestionable del cava cap a cotes encara més altes”, segons va exposar Pagés aquest dimecres al plenari de la denominació d’origen.
El creixement de les vendes ha estat robust tant al mercat nacional com a l’internacional. Així, la comercialització al mercat interior s’ha incrementat un 19,04%, assolint els 68,76 milions d’ampolles. El canal que ha mostrat més embranzida és l’online, amb un ascens del 7,7% en valor i del 19,3% en volum, mentre que als supermercats s’ha registrat una alça del 6,1% en valor i 5,1% en volum. El canal offline i hostaleria també evolucionen de manera positiva en valor, amb un +5,9% i +5,3%, i en volum, un 4,9% i un 2,3%, respectivament, segons dades de NielsenIQ.
El cava es consolida com la DO espanyola que més exporta, amb un creixement de les vendes de l’11%, de manera que l’exportació ja absorbeix el 71% de les vendes totals del sector. Alemanya es manté com el principal mercat forà (+4,23%), però el que més creix són els Estats Units, amb una alça del 40%, convertint-se en el segon país exportador més gran per al cava, per davant de Bèlgica (+11,56%), el Regne Unit (-3,90%) i el Japó (+7,94%). Destaca també el creixement a Àustria (+65,54%), el Brasil (+37,69%), i Polònia (+27,35%), amb increments de doble dígit. Al global de la UE les exportacions han avançat un 3%, enfront del creixement del 30% del global de tercers països.
Per tipologia de productes, destacar l’embranzida dels caves ecològics, les vendes dels quals han crescut un 65% el 2021 i freguen els 23 milions d’ampolles, una xifra encara petita, equivalent a només el 9% del volum total. La nova normativa aprovada pel sector obliga que el 2025 tots els caves de la categoria de guarda superior (més de 18 mesos de criança) siguin ecològics.
Pagés subratlla la importància del cava per al territori, amb més de 38.000 hectàrees de vinya, 370 cellers i més de 6.800 viticultors. En aquest sentit, critica les escissions que ha patit el sector els darrers anys, com Corpinnat o Clàssic Penedès, que acaba d’iniciar els tràmits per convertir-se en una nova DO de vins escumosos. “Que hi hagi cellers que vagin per lliure o associats desmarcant-se de la DO Cava per al seu propi benefici no ha d’impedir que els que defensem des de sempre el territori i que hem assolit aquest èxit, aspirem encara a més, a ocupar una posició més destacada dins de món dels escumosos de gran qualitat i sense perdre de vista que els grans reptes només s’aconsegueixen units i amb la participació plena del territori i la generositat de tots”, ha expressat el president dels cavistes.
L'exposició 'De Montmartre a Montparnasse. Artistes catalans a París, 1889-1914' vol posar cara a tots…
La filial de SD Worx de registre i gestió d'horaris obrirà aquest ‘hub’ després d'haver…
Un espectacle de dansa urbana i tecnologia de nou a Passeig de Gràcia marcarà l'inici…
L'univers del reboster es barrejarà amb l'essència nadalenca del 28 de novembre al 5 de…
El carrer Serrano i la Gran Via de Madrid ocupen la segona i tercera posició
La infraestructura científica es reforça de cara a la seva ampliació com també ho fa…