Vicio ha estrenat una nova seu corporativa de 1.100 metres quadrats al cèntric barri de Gràcia de Barcelona. La companyia d’hamburgueses a domicili fundada per Aleix Puig i Oriol de Pablo, ha transformat l’antic Teatre Helena en unes modernes oficines que, a més de ser un espai de treball, volen convertir en una potent eina de captació de talent. Els dos tobogans gegants blancs que presideixen l’àgora central són tota una declaració d’intencions en aquest sentit: “Hem reconvertit un antic teatre en allò que sempre hem volgut, un lloc on treballar al màxim nivell i passar-ho bé per igual”, segons ha destacat Puig —guanyador de Mastechef el 2017— a les xarxes socials.
Segons Vicio, per fer front a l’actual “període d’hipercreixement” és necessari disposar d’unes instal·lacions que siguin també “una via de descompressió per a tota plantilla” de la firma de delivery. Així, a més de tobogans, la zona central de la nova seu central de Vicio, compta amb una estació de DJ, un piano, una àmplia taula i una zona escalonada per fomentar la interacció dels empleats i crear un entorn de col·laboració i creativitat. Els 1.100 metres quadrats es reparteixen entre quatre plantes i també acullen una cafeteria, sales de reunions i àrees de treball flexibles.
L’estudi d’arquitectura External Reference, dirigit per Carmelo Zappulla, ha estat l’encarregat de dissenyar l’interiorisme de les noves oficines, on predomina el color blanc, combinat amb el vermell, el color corporatiu de la V i del logotip que identifica la marca. “Les millors idees, la base dels èxits de negoci més remarcables, sorgeixen de processos creatius entrellaçats, fomentats pels intercanvis espontanis entre individus. Per això hem volgut recrear un espai de treball que oferís en ell mateix aquesta experiència fluida i dinàmica, vinculada amb la identitat de la marca”, ha explicat Zappulla, que s’ha centrat en el concepte de “diversió i serendípia a la feina”.
La marca barcelonina d’hamburgueses online, que treballa a través de la plataforma de Glovo, ha passat de 6 a gairebé 700 treballadors en només tres anys, estenent la seva presència a bona part d’Espanya. D’aquesta plantilla, més de 60 treballaran a la nova seu de Gràcia, des d’on es pilota l’ambiciós pla d’expansió de la marca, una de les de més creixement a Espanya en el competitiu segment del delivery.
Vicio acaba d’anunciar l’entrada a dues noves ciutats metropolitanes, Badalona i Sant Just Desvern, fet que ha suposat la contractació de 40 persones més. Amb aquestes dues noves obertures, a l’àrea de Barcelona Vicio ja tindrà nou locals de preparació de les comandes online i take away. El proper gran repte de l’empresa és l’obertura de restaurants emblemàtics, no enfocats al delivery, que també, sinó al consum en el local, com qualsevol restaurant tradicional. External Reference també està treballant en la conceptualització d’aquests nous establiments.
El mes d’abril passat, Vicio va tancar una ronda de finançament de Sèrie A per un import de 17 milions d’euros per finançar el creixement. L’ampliació de capital va estar liderada per la firma inversora catalana Iris Ventures i també hi van participar diversos jugadors de futbol, com Leo Messi, Antoine Griezmann, Sergio Busquets i Sergi Roberto, que han invertit a Vicio a través del segon fons que va llançar Barlon Capital, la firma d’inversió en startups liderada per Javier Rubió, cofundador de Cluster i dels fons Nauta i Galdana.
Vicio, que s’ha expandit a ciutats com Madrid, València, Sevilla, Màlaga, Saragossa i Palma, va explicar després del tancament de la ronda que el seu objectiu per al 2023 era duplicar la facturació, fins a situar els ingressos per sobre dels 40 milions d’euros.