Vincent Termote torna a la filial espanyola de Nespresso, basada en el complex d’oficines que el grup suís Nestlé posseeix a Esplugues de Llobregat. L’executiu ja havia ocupat el càrrec de director general de Nespresso Espanya entre el 2004 i el 2012, un dels períodes de més creixement de la marca. A ell li va tocar inaugurar, per exemple, el 2007 l’espectacular boutique del Passeig de Gràcia, que, amb mil metres quadrats de superfície, es va convertir en aquell moment a la més gran del món per a la cadena.
Ara li tocarà liderar un període molt diferent, amb un mercat molt més madur i altament competitiu, amb desenes de marques que fabriquen cafè en càpsules compatibles amb les cafeteres Nespresso. De fet, el mateix grup Nestlé, amb les marques Nescafé i Starbucks, competeix també al segment de les càpsules de venda en supermercats. Molt diferent era la realitat el 2011, quan Termote va haver de bregar amb l’aparició del primer gran competidor de Nespresso, les càpsules Marcilla L’Arôme Espresso (avui L’Or Espresso) que va llançar l’antiga Sara Lee i que ràpidament van ser un èxit de vendes.
Termote fa 18 anys que treballa a Nespresso i anteriorment havia desenvolupat la seva carrera en empreses com Louis Vuitton Moët Hennessy, Natura Cosmètics o L’Oreal. Després d’aconseguir situar el mercat espanyol en un dels més estratègics per a Nespresso, l’executiu va ser promocionat i va passar a ocupar càrrecs d’alta responsabilitat a la seu central de la firma a Lausana. Entre d’altres, va ser responsable de l’expansió internacional de la marca i també director de Nespresso a Europa.
Ara torna a Espanya per substituir Thomas Reuter, que ha estat nomenat director general de Nespresso Itàlia després de liderar el llançament de Vertuo, un nou tipus de cafetera desenvolupat per la multinacional suïssa que incorpora un nou sistema d’extracció basat en la força centrífuga i amb càpsules de diferents mides dotades d’un codi de barres.
“Espanya és un mercat amb molt de potencial i un gran equip humà al qual estic encantat de tornar. En aquesta nova etapa, ens marquem una prioritat clara: continuar innovant per oferir experiències de cafè úniques als nostres clients”, ha assenyalat Termote, que haurà d’aprofundir en l’estratègia de sostenibilitat de la marca.
Fidel al seu sistema de venda de les càpsules exclusivament en botigues pròpies, Nespresso opera a 82 països i suma més de 13.900 empleats. El 2020, comptava amb una xarxa mundial de 816 botigues.