Mentre els avions segueixen sense enlairar-se al ritme que ho feien abans de la pandèmia, Vueling es prepara per optimitzar el seu model de negoci i superar la crisi amb una millor posició. Des de fa mesos, l’aerolínia barcelonina, del grup IAG, treballa en un nou model de manteniment de les aeronaus que li permeti tenir nivells de costos i qualitat més competitius.
La nova fórmula triada per Vueling per al manteniment en línia passa per crear una joint-venture amb Nayak Aircraft Services. A partir de setembre, la nova empresa, Yellow Technic by Nayak, serà l’encarregada de totes les actuacions que es realitzen quan l’avió es troba aturat a la pista de l’aeroport, incloent-hi intervencions senzilles o imprevistes, com pot ser el canvi d’un pneumàtic o un fre. Gràcies a aquest acord, Nayak crearà 200 llocs de treball a l’Aeroport de Barcelona. Fins ara, Iberia era la companyia encarregada de fer aquestes tasques a peu de pista.
Aquesta no és la primera vegada que l’aerolínia barcelonina treballa amb Nayak. Ho fa des de 2014 en la seva operativa a França, Itàlia i Països Baixos. Amb més de 46 anys d’experiència, Nayak és una de les principals empreses de manteniment en línia a nivell internacional, donant servei al voltant de 200 aerolínies, especialment en el sector low-cost.
Així mateix, Iberia, també del grup IAG, potenciarà la seva activitat de manteniment major en el hangar del Prat. Iberia Mantenimiento operarà principalment per a Vueling, però també ho farà per a altres companyies. Les intervencions de manteniment major són aquelles que venen determinades pel fabricant i ratificades per Aviació Civil. De major complexitat, requereixen la parada total de l’avió.
Per cobrir aquest nou servei, Iberia Mantenimiento adaptarà el seu hangar i invertirà en tallers de suport que li permetin ampliar les seves actuals capacitats. L’hangar, on també desenvolupa serveis de manteniment en línia, compta amb una superfície de 13.200 metres quadrats i està situat en una parcel·la de 24.000 metres quadrats.