L'empresa de sistemes de càrrega intel·ligent per a vehicles elèctrics invertirà nou milions d'euros i ocuparà una parcel·la de 16.800 metres quadrats, al Carrer D, on fins ara hi havia l'empresa logística Grupesa
Després de tancar en un any dues rondes per 56 milions d’euros, Wallbox fa un pas més en el seu creixement. Amb una inversió de nou milions d’euros, instal·larà una nova fàbrica a la Zona Franca de Barcelona, on té ubicada la seva seu corporativa. La nova planta se sumarà a les que actualment té a Sant Andreu de la Barca i la Xina, i li permetrà doblar la seva capacitat productiva i servirà per cobrir la demanda creixent que està registrant en els més de 60 mercats on ven les seves solucions de càrrega intel·ligent per a vehicles elèctrics.
La fàbrica a la Zona Franca ocuparà una parcel·la de 16.800 metres quadrats, amb una nau d’11.220 metres quadrats. Està ubicada al Carrer D, on fins ara hi havia l’empresa logística Grupesa, al costat de la de bugaderia industrial Elis. En els pròxims mesos es faran les obres d’adaptació necessàries per adequar les instal·lacions a l’operativa de Wallbox. La posada en marxa de les línies de producció està prevista durant el quart trimestre d’aquest 2021.
El conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción, i el delegat especial de l’Estat al Consorci de la Zona Franca (CZFB), Pere Navarro, han signat aquest dilluns el contracte d’arrendament de la parcel·la, per un període de 10 anys. Asunción ha defensat que la nova planta representa “la primera pedra per a la creació d’un hub mundial d’electromobilitat a Espanya”, tenint en compte la infraestructura i l’entorn que hi ha a la Zona Franca. Per a Navarro, inversions com aquesta reafirmen el seu objectiu de liderar la transició cap a una nova economia.
Emmarcat en aquest pla d’expansió que representa la planta, Wallbox preveu doblar la seva plantilla, arribant als 800 treballadors a finals d’any, objectiu al qual han de contribuir els 33 milions d’euros obtinguts a la seva última ronda. A la planta de la Zona Franca, es contractaran uns 200 treballadors.
Com serà la nova fàbrica
L’empresa de recàrrega elèctrica preveu que les noves instal·lacions siguin intel·ligents, amb presa de decisions descentralitzades i automatitzades, i interconnectades a través de l’Internet de les Coses (IoT). En les obres d’adequació de l’actual nau, s’aplicarà un disseny que permeti eliminar la generació de residus i l’ús de materials ecoeficients, com ja ha fet a la seu corporativa de la Zona Franca.
Així mateix, comptaran amb un sistema de gestió de l’energia que permetrà la reutilització del 75% de l’energia consumida en el procés productiu, regenerant-la i retornant-la a la xarxa energètica interna, i es col·locaran panells solars fotovoltaics, que serviran per abastir entre el 30% i el 60% de la producció amb energia solar. La companyia espera expandir encara més l’energia fotovoltaica i cobrir fins al 90% de la demanda energètica per a la producció.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…