Oficinas Webhelp 22@ Barcelona
Les noves oficines de Webhelp a Barcelona, ubicades al 22@.

Webhelp obre noves oficines al 22@, amb 23.000 metres quadrats

La filial espanyola, hereva de l'antiga Sellbytel, factura 220 milions l'any 2022

La multinacional Webhelp, especialitzada en l’atenció al client i externalització de serveis empresarials, ha concentrat les seves oficines a Barcelona en un nou centre, situat al 22@ nord. Amb una superfície de 23.000 metres quadrats, serà ocupat pels 3.200 treballadors de la companyia a la capital catalana, amb 40 nacionalitats i el 70% d’estrangers. Fins ara, la plantilla de la companyia estava dispersa en set edificis repartits per diferents punts del districte tecnològic.

L’edifici on s’ha instal·lat Webhelp ha estat promogut per Acciona i el gestor d’inversions immobiliàries paneuropees Tristan Capital. Acciona va anunciar el gener de 2020 que s’havia aliat amb Tristan Capital per promoure un complex d’oficines al carrer Selva de Mar amb una inversió de més de 100 milions d’euros. Després de la finalització de les obres, el grup de serveis d’experiència del client l’ha llogat.

La nova seu de Webhelp a Barcelona vol ser un reclam per atreure talent, així com retenir-lo, fomentant el retorn a la presencialitat després de la pandèmia. “Barcelona continua sent un lloc clau per a l’atracció de talent”, defensa la presidenta de Webhelp Espanya, Helena Guardans. 

En els quatre edificis que configuren les oficines, s’han inclòs àrees de descans, sales de training i per fer ioga o meditació, dutxes, sales mèdiques i de lactància, i una cantina que permet emportar-se el berenar o encarregar el sopar. També s’han integrat terrasses i places de pàrquing per a vehicles elèctrics i bicicletes. Disposa de la certificació LEED Platinum. “Hem aconseguit que tothom torni”, remarca Guardans.

La inauguració de les oficines coincideix amb el creixement que està registrant la multinacional a Espanya, on també compta amb centres a València i Màlaga, arribant als 5.500 treballadors en tot el país, un 13% més respecte fa un any, creixement que es repetirà enguany. La filial, hereva de l’antiga Sellbytel, ha facturat 220 milions l’any 2022, un 10% més respecte a l’any anterior. Més de la meitat dels seus ingressos provenen de clients internacionals. A nivell global, Webhelp ha registrat una facturació de 2.500 milions d’euros, un 15% més, amb  una plantilla de 120.000 empleats presents en més de 60 països.

La multinacional d’origen francès té els seus orígens en els antics call centers. Amb la digitalització de l’economia, el seu negoci s’ha transformat i s’ofereix des de qualsevol canal, sigui a través del WhatsApp o les xarxes socials. Per exemple, desenvolupen chatbots, eines de traducció simultània o vídeos explicatius sobre productes, utilitzant la intel·ligència artificial i l’automatització. “Les empreses abans externalitzaven serveis per obtenir un millor preu, ara ho fan per tenir un millor servei. Nosaltres som especialistes i ells es poden centrar en el seu core business“, enraona Guardans.

Des de Barcelona, estan especialitzats a oferir els seus serveis a sectors com la moda i els fabricants tecnològics, encarregant-se del servei d’atenció al client, el suport tècnic i la venda b2b. En el conjunt d’Espanya, compten amb una cartera de 100 clients.

Webhelp
Helena Guardans, presidenta de Webhelp Spain, Olivier Duha, CEO i cofundador de Webhelp, i Julio Jolín, CEO de Webhelp Spain.