Aquest 2021 ha estat l’any d’enlairament de WeTribu, una startup barcelonina que ha creat una comunitat de líders empresarials amb els consellers delegats i propietaris d’empreses com Voronet, YouPlanet, Fil Katia, Zenement i Som Mobilitat. L’objectiu de WeTribu és generar un espai de confiança i confidencialitat en el qual els gerents puguin acompanyar-se entre si en la presa de decisions. Un lloc on resoldre dubtes, compartir experiències i adquirir nous coneixements tant en l’àmbit empresarial com en el personal.
La fórmula de WeTribu es basa en un acompanyament regular de cada empresa mitjançant trobades mensuals entre els CEO de les companyies —en els quals es tracten diferents blocs, com accountability personal, reptes comercials i d’equip, awareness i lideratge—; sessions de seguiment individualitzades amb un coach expert segons les necessitats de cada empresa, i connexió permanent amb els membres de la comunitat a través d’una plataforma tecnològica on també se celebren webinars d’aprenentatge.
Aquest és un model basat en cercles de confiança, formats per entre 12 i 14 líders, que ajuda els CEO de les organitzacions a reflexionar conjuntament, aprendre i créixer a través de l’intercanvi d’experiències. La seva proposta s’articula a través d’un contracte d’afiliació, amb una quota de 390 euros al mes.
La fórmula està bastant estesa en països com els Estats Units, però aquí, a Espanya, fins al naixement de WeTribu el 2019 la idea encara estava en fase embrionària. El projecte és obra dels emprenedors Tomás Andreu, cofundador de Bwin a Espanya i cocreador del programa d’acceleració per a empreses socials Momentum d’Esade, i Gonzalo Míguez, advocat corporatiu i cofundador del hub Coevolució. Tots dos es van adonar de la necessitat que sentien els emprenedors de disposar d’un espai d’aquestes característiques des de la seva experiència personal. “El pes de mantenir viva una empresa, els dubtes a l’hora de prendre decisions i la solitud d’aquesta posició… Moltes vegades anhelàvem un espai on compartir amb iguals totes aquestes sensacions”, detalla Míguez.
L’empresa emergent catalana va posar en marxa una prova pilot dels seus serveis el febrer de 2020. Al març, es va haver de reconvertir a l’acompanyament digital per la pandèmia i, finalment, aquest 2021 ha pogut començar a operar al 100%, després de tancar una ronda d’inversió en què ha aconseguit uns 250.000 euros. Els seus membres són, majoritàriament, emprenedors amb dos o tres anys de trajectòria com a mínim, compten amb una plantilla formada per entre deu i cent cinquanta treballadors, i una facturació que oscil·la entre el milió d’euros i els cinquanta milions. Actualment, treballen a Barcelona i Madrid, encara que la seva idea és expandir-se per tot el país.
La seva proposta s’articula a través d’un contracte d’afiliació, amb una quota de 390 euros al mes
La facturació que preveuen tenir en cinc anys és de dos a tres milions d’euros. La situació actual de pandèmia, expliquen els fundadors, ha produït una acceleració en la transformació de les organitzacions, quelcom que els ha beneficiat: “Els líders empresarials afronten una nova realitat que necessiten abordar amb estratègies diferents per anticipar-se als desafiaments postpandèmia”, argumenta Andreu. Aquí és on adquireix valor WeTribu.
Ja són diversos els membres de la comunitat que han volgut traslladar el model de la companyia a les seves pròpies empreses. Així ha nascut una segona línia de negoci per a WeTribu: One Vision, un espai on els professionals que formen una entitat comparteixen experiències i es nodreixen els uns dels altres per millorar col·laborativament el negoci.