Yumminn ha revalidat la confiança d’Oryon Universal i d’Antai Ventures per continuar desenvolupant el seu projecte per revolucionar el pagament dels comptes dels restaurants mitjançant un codi QR. La companyia barcelonina fundada i liderada per Christian Campillo acaba de tancar una ronda llavor d’1,4 milions d’euros que li permet obtenir els recursos necessaris per accelerar el creixement, iniciar la internacionalització i desenvolupar noves funcionalitats que permetin millorar la gestió dels restaurants i l’experiència dels seus clients.
A finals del 2021, Yumminn ja va aixecar ja una ronda prellavor de 420.000 euros, amb el suport d’Enisa, d‘Oryon Universal, de diversos business angels del sector i d’Antai Venture Builder, la factoria de startups liderada per Miguel Vicente i Gerard Olivé. Ara, Oryon Universal i Antai han liderat la nova aportació de recursos, en una operació on també ha participat el fons d’impacte positiu Seven Roots i altres inversors amb experiència al sector de la restauració. “La ronda ha estat un èxit, aconseguint un 140% de la quantitat prevista en un entorn molt complicat”, explica la startup. Segons Yumminn, els inversors han valorat “el creixement exponencial” registrat per l’empresa els últims mesos i el seu “potencial” per consolidar-se com a líder al mercat.
Actualment, el mètode de pagament de Yumminn ja el fan servir més de 350 establiments. A l’hora de pagar, els comensals, en lloc de cridar al cambrer i demanar el compte, poden escanejar un codi QR que hi ha a la taula i pagar la factura des del mòbil en qüestió de segons i sense necessitat de descarregar-se cap aplicació, ja que la plataforma de Yumminn interactua directament amb Google Pay o Apple Pay o amb qualsevol targeta de crèdit de Visa o Mastercard. A més de guanyar temps, el principal avantatge d’aquest sistema és que permet dividir el compte, sigui a parts iguals o indicant una quantitat concreta o fins i tot seleccionant els plats o consumicions que vol pagar cada comensal, cosa que resulta molt útil quan es tracta de grups, ja que s’eviten els habituals embolics que es produeixen en aquestes situacions i les cues per haver de passar per caixa un a un.
Yumminn també ofereix als restaurants que el comensal pugui demanar els plats a través de la seva plataforma i compta també amb un programa de fidelització per acumular punts i canviar-los per descomptes a la següent visita a l’establiment. Una altra funcionalitat de Yumminn és que incentiva que s’incorporin les propines al pagament digital i que té un sistema perquè els clients facin valoracions del restaurant.
Segons la companyia, la seva tecnologia incrementa la rendibilitat dels restaurants, ja que el tiquet mitjà augmenta un 12%, la rotació puja un 6% i es descarrega als cambrers de la tasca de cobrar i estar pendent del compte. A més, asseguren que les propines per als empleats creixen un 55%, fet que es tradueix en una major motivació del personal.
“Yumminn compleix tots els paràmetres que un inversor busca: un equip format per grans persones i professionals, una eina útil i disruptiva que aporta valor al sector de la restauració i, tot això, amb un alt potencial d’escalabilitat per ser internacional”, destaca Víctor Giné, conseller delegat d’Oryon Universal.
A la mateixa línia s’expressa Gerard Olivé, co-CEO d’Antai: “Seguim apostant per Yumminn i el seu equip imparable. La seva intuïtiva solució estalvia temps al comensal i facilita la vida de l’hostaler. Veient les mètriques i evolució dels últims mesos, pensem que sens dubte Yumminn té la potencialitat de convertir-se en un actor molt rellevant en la digitalització del sector”.
L’artífex d’aquesta espècie de Bizum per a l’hostaleria és Christian Campillo, un executiu barceloní que fins ara havia desenvolupat la seva carrera al sector del luxe, al qual ha estat vinculat quinze anys com a directiu de L’Oréal.Campillo, llicenciat i MBA per Esade, va treballar per al conglomerat francès de la cosmètica i perfumeria a Miami, a la unitat de travel retail, és a dir, al canal de vendes a aeroports. Posteriorment, va ser expatriat al Brasil, on estava al capdavant de vuit departaments de L’Oréal al país, amb 180 empleats a càrrec seu.
Va ser al Brasil on Campillo es va adonar de l’oportunitat de transformar algunes dinàmiques del sector de la restauració que veia poc eficients i gens satisfactòries per als usuaris. Després de treballar simultàniament a L’Oréal en la concepció de la seva idea de negoci, finalment es va tirar a la piscina: va deixar el seu càrrec i la seva carrera a la multinacional per traslladar-se a Barcelona, on va crear Yumminn amb quatre socis més i amb el suport de l’acceleradora Oryon Universal.