La startup vol reinventar el sistema de pagament als restaurants amb una plataforma tecnològica que permet saldar el compte en qüestió de segons, només amb la lectura d'un codi QR, sense necessitat de cridar al cambrer
Yumminn ha revalidat la confiança d’Oryon Universal i d’Antai Ventures per continuar desenvolupant el seu projecte per revolucionar el pagament dels comptes dels restaurants mitjançant un codi QR. La companyia barcelonina fundada i liderada per Christian Campillo acaba de tancar una ronda llavor d’1,4 milions d’euros que li permet obtenir els recursos necessaris per accelerar el creixement, iniciar la internacionalització i desenvolupar noves funcionalitats que permetin millorar la gestió dels restaurants i l’experiència dels seus clients.
A finals del 2021, Yumminn ja va aixecar ja una ronda prellavor de 420.000 euros, amb el suport d’Enisa, d‘Oryon Universal, de diversos business angels del sector i d’Antai Venture Builder, la factoria de startups liderada per Miguel Vicente i Gerard Olivé. Ara, Oryon Universal i Antai han liderat la nova aportació de recursos, en una operació on també ha participat el fons d’impacte positiu Seven Roots i altres inversors amb experiència al sector de la restauració. “La ronda ha estat un èxit, aconseguint un 140% de la quantitat prevista en un entorn molt complicat”, explica la startup. Segons Yumminn, els inversors han valorat “el creixement exponencial” registrat per l’empresa els últims mesos i el seu “potencial” per consolidar-se com a líder al mercat.
Actualment, el mètode de pagament de Yumminn ja el fan servir més de 350 establiments. A l’hora de pagar, els comensals, en lloc de cridar al cambrer i demanar el compte, poden escanejar un codi QR que hi ha a la taula i pagar la factura des del mòbil en qüestió de segons i sense necessitat de descarregar-se cap aplicació, ja que la plataforma de Yumminn interactua directament amb Google Pay o Apple Pay o amb qualsevol targeta de crèdit de Visa o Mastercard. A més de guanyar temps, el principal avantatge d’aquest sistema és que permet dividir el compte, sigui a parts iguals o indicant una quantitat concreta o fins i tot seleccionant els plats o consumicions que vol pagar cada comensal, cosa que resulta molt útil quan es tracta de grups, ja que s’eviten els habituals embolics que es produeixen en aquestes situacions i les cues per haver de passar per caixa un a un.
Yumminn també ofereix als restaurants que el comensal pugui demanar els plats a través de la seva plataforma i compta també amb un programa de fidelització per acumular punts i canviar-los per descomptes a la següent visita a l’establiment. Una altra funcionalitat de Yumminn és que incentiva que s’incorporin les propines al pagament digital i que té un sistema perquè els clients facin valoracions del restaurant.
Segons la companyia, la seva tecnologia incrementa la rendibilitat dels restaurants, ja que el tiquet mitjà augmenta un 12%, la rotació puja un 6% i es descarrega als cambrers de la tasca de cobrar i estar pendent del compte. A més, asseguren que les propines per als empleats creixen un 55%, fet que es tradueix en una major motivació del personal.
“Yumminn compleix tots els paràmetres que un inversor busca: un equip format per grans persones i professionals, una eina útil i disruptiva que aporta valor al sector de la restauració i, tot això, amb un alt potencial d’escalabilitat per ser internacional”, destaca Víctor Giné, conseller delegat d’Oryon Universal.
A la mateixa línia s’expressa Gerard Olivé, co-CEO d’Antai: “Seguim apostant per Yumminn i el seu equip imparable. La seva intuïtiva solució estalvia temps al comensal i facilita la vida de l’hostaler. Veient les mètriques i evolució dels últims mesos, pensem que sens dubte Yumminn té la potencialitat de convertir-se en un actor molt rellevant en la digitalització del sector”.
L’artífex d’aquesta espècie de Bizum per a l’hostaleria és Christian Campillo, un executiu barceloní que fins ara havia desenvolupat la seva carrera al sector del luxe, al qual ha estat vinculat quinze anys com a directiu de L’Oréal.Campillo, llicenciat i MBA per Esade, va treballar per al conglomerat francès de la cosmètica i perfumeria a Miami, a la unitat de travel retail, és a dir, al canal de vendes a aeroports. Posteriorment, va ser expatriat al Brasil, on estava al capdavant de vuit departaments de L’Oréal al país, amb 180 empleats a càrrec seu.
Va ser al Brasil on Campillo es va adonar de l’oportunitat de transformar algunes dinàmiques del sector de la restauració que veia poc eficients i gens satisfactòries per als usuaris. Després de treballar simultàniament a L’Oréal en la concepció de la seva idea de negoci, finalment es va tirar a la piscina: va deixar el seu càrrec i la seva carrera a la multinacional per traslladar-se a Barcelona, on va crear Yumminn amb quatre socis més i amb el suport de l’acceleradora Oryon Universal.
“La música és una qüestió de paciència, de i sumar dia a dia. Un procés…
Munich és avui una marca reconeguda de calçat esportiu i una mica més i tot:…
La històrica marca local reneix de la mà del fabricant xinès Chery, qui ha posposat…
La marca preveu vendre vehicles de combustió, híbrids endollables i 100% elèctrics, i produir un…
El port rep el primer sistema OPS per endollar els vaixells a la xarxa elèctrica…
Sovint les catàstrofes que poden arruïnar una vetllada musical són les que la converteixen en…