Zara és la marca més valuosa d’Espanya segons Interbrand

Zara, Movistar i Banc Santander són les tres marques espanyoles més valuoses del mercat, segons el rànquing Millors Marques Espanyoles 2017 publicat recentment per la consultora estratègica de marca global Interbrand.

L’estudi analitza les trenta marques més valuoses del mercat espanyol i els atribueix un valor econòmic concret.

És la primera vegada que Zara, del grup tèxtil Inditex, se situa com a líder d’aquest rànquing i ho fa gràcies a l’increment d’un 45 % del valor de la seva marca, que Interbrand calcula en 15.452 milions d’euros. La companyia de telecomunicacions Movistar és la segona (10.646 milions d’euros), mentre que Banc Santander (5.576 milions d’euros), BBVA (4.694 milions) i  Bershka (1.415 milions) completen les cinc primeres posicions.

Després de Zara, la segona empresa que veu augmentat el valor de la seva marca en un percentatge major és Mercadona, amb un increment del 31 %. Gràcies a això, Mercadona puja dos llocs en el rànquing i se situa en la vuitena posició amb un valor de 1.252 milions d’euros.
Les novetats d’aquest any en el top trenta són Estrella Galícia i Sanitas, que ocupen els llocs 27 i 29 respectivament.

En l’estudi d’Interbrand s’inclouen marques que són 100 % espanyoles en el seu origen (encara que actualment puguin formar part d’un grup estranger). A més, han de ser marques amb una notorietat pública i rellevants per al consumidor final, i han d’oferir informació financera de manera pública.

Interbrand explica que té en compte tres aspectes que contribueixen a la valoració d’una marca: el resultat financer, el paper que exerceix la marca en el procés de decisió de compra i la seva fortalesa respecte als competidors.

L’informe complet està disponible a www.mejoresmarcasinterbrand.com.

Els dos gràfics següents mostren el valor en milions d’euros de les trenta marques principals i la variació percentual respecte a l’any anterior: