Demetrio Carceller, presidente de Damm, durante la junta de accionistas.
Demetrio Carceller, president de Damm, durant la junta d'accionistes.

Damm supera els 2.000 milions de facturació després de créixer un 10% el 2023

La companyia compleix els objectius de creixement del seu pla estratègic dos anys abans del previst i assoleix un benefici net de 130 milions, un 28% més

És difícil que una empresa centenària registri un ritme de creixement a doble dígit, però és possible. Així ho ha demostrat Damm, grup cerveser amb seu a Barcelona que va aconseguir superar per primer cop els 2.000 milions d’euros de facturació el 2023, després d’anotar-se un creixement del 10%. Concretament, la companyia presidida per Demetrio Carceller Arce ha assolit unes vendes de 2.061 milions d’euros, i ha complert dos anys abans del previst al seu pla estratègic 2022-2025.

Molt més intensa ha estat l’evolució de la rendibilitat del grup, que ha elevat l’ebitda fins a 300 milions d’euros, un 24,6% més, i el benefici net a 130 milions, un 28,2% més que a l’exercici anterior. “La fortalesa de la demanda interna dels nostres productes, les perspectives positives del turisme, i el desenvolupament internacional de la nostra distribució, ens fan confiar que el 2024 serà també un any de creixement per a Damm”, ha avançat el president Carceller respecte a les perspectives per a l’exercici actual en el transcurs de la junta general d’accionistes celebrada aquest dilluns a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm, on hi ha la seu corporativa de la companyia.

Damm destaca que aquests bons resultats demostren “una alta capacitat de resiliència davant d’un entorn desafiador marcat per l’augment dels preus de l’energia, els materials i les primeres matèries”. Entre les claus de l’exercici, la companyia destaca “la sòlida demanda” dels seus productes a tots els mercats i canals on opera, així com “un important esforç de control de costos” que ha permès fer més eficient tota la cadena de valor.

Per Carceller, “la solidesa actual del grup” suposa un punt de partida excel·lent per continuar creixent i impulsant el pla d’internacionalització de l’empresa, que ja és present a més de 130 països i exporta amb marca pròpia a 94. Els principals mercats de Damm a l’exterior són Regne Unit, Estats Units, Canadà, Portugal i Xina. El grup barceloní destaca que ja té un equip de 500 persones treballant exclusivament per impulsar el negoci internacional. Fora d’Espanya, Damm compta amb dues fàbriques ubicades a Santarem (Portugal) i Bedford (Regne Unit).

Damm opera en el negoci de la cervesa i l’aigua mineral (Veri i Fuente Liviana) i també elabora refrescos i productes lactis —és la propietària de marques com Cacaolat—, amb un total de 20,8 milions d’hectolitres comercialitzats el passat any. En total, el grup dona feina a 5.765 persones. A mitjans del passat exercici, l’empresa va adquirir el 60% de Nennisiwok, una firma especialitzada en intel·ligència artificial que contribuirà que el grup “continuï potenciant el creixement i la competitivitat des de la innovació”. Amb aquesta compra, Damm pretén accelerar projectes interns destinats a aplicar eines d’IA tant en les línies de producció com en la comercialització de cervesa.

El 2023, Damm ha invertit 3,5 milions a ampliar la seva capacitat d’autoconsum energètic mitjançant la instal·lació de panells solars. El projecte ha permès duplicar la superfície del parc fotovoltaic, que ara suma 59.000 metres quadrats.

Damm també ha anunciat avui que aquest any preveu inaugurar la ciutat esportiva del seu club de futbol a la muntanya de Montjuïc, un projecte que vehicula a través de la Fundació Damm i que ocuparà una superfície de 30.000 metres quadrats.